İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan yeni trafik uygulama yönetmeliği yürürlüğe girdi. Düzenlemeyle birlikte ön cama monte edilen telefon tutucuları serbest bırakılırken, araç kameraları, multimedya ekranları ve ses sistemlerinin kullanımına ilişkin yeni kurallar da netleştirildi.
ÖN CAM TELEFON TUTUCULARI SERBEST OLDU
Yeni trafik uygulama yönetmeliği kapsamında ön cama monte edilen telefon tutucularının kullanımına izin verildi. Böylece bu ekipmanların kullanımı nedeniyle ceza uygulanacağı yönündeki tartışmalar sona erdi.
ARAÇ KAMERALARINA YASAL ÇERÇEVE
Yönetmeliğe göre araç içi kameralar, belirlenen teknik kriterlere uygun şekilde kullanılması halinde cezai işleme konu olmayacak. Düzenlemeyle güvenlik amacıyla kullanılan araç kameralarının kullanım esasları da netleştirildi.
SES SİSTEMLERİNE ÇEVRE ŞARTI
Araç içindeki ses sistemlerinin kullanımına izin verilirken, müzik veya sesin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi durumunda sürücüler hakkında idari işlem uygulanacak.
MULTİMEDYA EKRANLARINDA GÖRÜŞ GÜVENLİĞİ
Yeni düzenlemeyle araçlarda bulunan multimedya ekranlarının, sürücünün görüş açısını engellememesi şartıyla kullanılmasına izin verilecek. Görüş güvenliğini olumsuz etkilemeyen sistemler için herhangi bir cezai işlem uygulanmayacak.




