Çarşamba ilçesi Sarıcalı Mahallesi Diş Hastanesi yanında kaldırım üzerinde açıkta bulunan elektrik telleri, vatandaşların tepkisine neden oldu. Bölgeden geçen vatandaşlar, durumun ciddi bir güvenlik riski oluşturduğunu belirterek yetkililere çağrıda bulundu.

Minik basketbolcular Samsun il birinciliği için ter döktü
Minik basketbolcular Samsun il birinciliği için ter döktü
İçeriği Görüntüle

“ÖLÜM TEHLİKESİ LEVHASI VAR AMA ÖNLEM YOK”

Vatandaşlar, bölgede bulunan elektrik direğine “ölüm tehlikesi” uyarı levhası asıldığını ancak tellerin açıkta bırakılmaya devam ettiğini ifade etti. Duruma tepki gösteren bölge sakinleri, “Kaldırım üzerinde bulunan direğe, ölüm tehlikesi yazılı bir levha asılmış ama elektrik teller hemen direğin altında açıkta bırakılmış. Bunun düzeltilmesi lazım. Dikkatli olmak lazım. Tehlike var. Yedaş yetkilileri bu tehlikeyi görmüyorlar mı?” sözleriyle endişelerini dile getirdi.

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI SAMSUN ŞUBESİ ESKİ BAŞKANINDAN AÇIKLAMA

Konuyla ilgili Elektrik Mühendisleri Odası Samsun Şubesi eski Başkanı Tarık Tarhan, bölgede görülen hattın topraklama sistemi olabileceğini belirtti.

Tarhan, topraklama iletkenlerinin koruma amaçlı kullanıldığını ifade ederek, “Topraklama teli koruma için gereklidir. Normal şartlarda üzerinde elektrik olmaz. Ancak direk gövdesinde bir kaçak oluşması durumunda akım bu hat üzerinden toprağa aktarılır ve sigorta sisteminin devreye girmesini sağlar” dedi.

Söz konusu bağlantıların genellikle açıkta tehlike oluşturacak şekilde bırakılmadığını vurgulayan Tarhan, “Bu tür iletkenler genelde yüzeye açık şekilde gelişigüzel bırakılmaz. Direk üzerinde bağlantı noktalarına sabitlenir ve korunaklı şekilde tesis edilir” ifadelerini kullandı.

Kaynak: HABER MERKEZİ