Adalet Bakanlığı, yargı süreçlerinde teknolojik entegrasyonu artırmak amacıyla hayata geçirdiği projelere bir yenisini daha ekledi. Adalet Bakanı Akın Gürlek, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamayla e-Avukat uygulamasının kullanımına başlandığını duyurdu. Yeni sistemle birlikte, ceza infaz kurumlarında bulunan hükümlü ve tutukluların avukatlarıyla olan iletişim süreçleri dijital ortama taşınarak fiziki görüşme zorunluluğu esnetildi.

Yenilenmiş ürünlerle ilgili düzenleme 1 Ağustos'ta yürülüğe girecek!
Yenilenmiş ürünlerle ilgili düzenleme 1 Ağustos'ta yürülüğe girecek!
İçeriği Görüntüle

Görüntülü Görüşme Dönemi ve Kullanım Şartları

Bakan Gürlek’in paylaştığı bilgilere göre, e-Avukat uygulaması sayesinde hükümlü ve tutuklular, avukatlarıyla yüz yüze görüşmeye gerek kalmadan ekran üzerinden iletişim kurabiliyor. Yeni dijital sistemin uygulama esasları şu şekilde belirlendi:

  • Görüşmeler görüntülü olarak gerçekleştirilecek.

  • Toplam görüşme süresi 30 dakika ile sınırlandırılacak.

  • Haftada en fazla iki kez görüşme yapılmasına izin verilecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ