Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), doğalgaz piyasasında tüketici lehine önemli düzenlemeler içeren yeni bir taslak hazırladı. Taslağa göre, doğalgaz abonelik ve faturalarında birçok kolaylık hayata geçecek.
Yeni düzenlemeye göre, şu anda ortalama 7 bin 500 TL civarında olan abone bağlantı bedeli, tüketicinin talebine göre 2 ila 12 taksit arasında ödenebilecek. Mevcut uygulamada bu bedel yalnızca 3 taksitte tahsil ediliyordu.
Ayrıca 3 bin 216 TL olan güvence bedeli, 65 yaş üstü, muhtaç aylığı alan veya düzenli sosyal yardım alan kişilerden alınmayacak. Daha önce ödenmiş olan tutarlar ise 12 eşit taksitte geri ödenecek. Aynı dağıtım bölgesinde taşınan ve aboneliğe devam eden konut tüketicilerinden de güvence bedeli alınmayacak.
ÖDEMELERDE DÜZENLENECEK
Sayaçta sorun yaşanması durumunda abonelere ortalama fatura uygulanacak. Sorun dağıtım şirketinden kaynaklanıyorsa, düzenlenen fatura 4 taksitte alınarak tüketici mağdur edilmeyecek. Faturalar, son ödeme tarihinden en az 10 gün önce SMS, e-posta veya e-Fatura yoluyla gönderilecek, ödeme süresi ise 5 iş gününden az olmayacak.
Yeni taslak, kaçak doğalgaz kullanımına karşı da önlemler getiriyor. Abonelik bağlantıları sözleşme yapıldıktan en geç 3 gün içinde gerçekleştirilecek. Kaçak kullanım tespit edilen bölgelerde sayaç ve regülatörlerde uzaktan okuma ve müdahaleyi engelleyici malzemeler kullanılabilecek. Sayaç veya regülatöre müdahale edilmesi kaçak kullanım sayılacak.
EPDK’nın taslağı, özellikle tüketici haklarını koruma, ödeme kolaylığı sağlama ve sosyal destek alanlara muafiyet getirme açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.




